maandag 18 april 2011

eDing Wiki

Het wiki-conept is goed te gebruiken in het onderwijs: samen kennis opbouwen! Regelmatig adviseer ik een wiki in een onderwijsleersitautie te gebruiken. Ook voor de March ET modulen gebruiken we een wiki. Toch, ik moet nu even eerlijk zijn, valt het een beetje tegen om een wiki te gebruiken: ze zijn snel te ingewikkeld. Dan moet je eerst door een trajectje heen om de wiki in functionele zin te kunnen gebruiken (kost tijd en energie), en daarna loop je het risico dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik wil een wiki for dummies! Heeft iemand tips?
Voor ons DLWO-traject zetten we ook in op een wiki: om daar een kennisbasis in te beschrijven die door de hele community mag worden gewijzigd. Ik hoop maar dat dat een beetje een eenvoudige wiki is, maar ik vrees iets ergs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten