woensdag 27 oktober 2010

RSS

Ik snap het eindelijk. Het is zelfs really simple. Wel opvallend dat iets zo eenvoudigs toch ook behoorlijk lastig is: er zit een hele wereld achter. Ik zit nu, na het lezen van de blog van Sandra over RRS, te werken met twee feedreaders (heet dat zo?): de google reader en die in internet explorer. Ik ga de komende tijd uitvinden wat het makkelijkst werkt. Voolopig zet ik mijn kaarten op Google Reader.
Hoewel..Gisteren stond er een bericht op nu.nl dat google is aangeklaagd voor het schenden van hun eigen privicay-regels. Ze zouden gegevens, tot op het niveau van individuen, hebben verkocht aan derden. Er is zo'n mass procedure in gang gezet.

3 opmerkingen:

  1. "really simple" zeg jij. Dat zal geen toevallig woordgrapje zijn...
    Als je in Wikipedia naar "RSS" zoekt, staat daar het volgende:
    "RSS, of Really Simple Syndication (eenvoudige gelijktijdige publicatie), is een familie van webfeedformaten. De afkorting RSS heeft drie betekenissen, namelijk (...)"
    Ha, en wie daar meer over wil weten, kijkt zelf maar op Wikipedia. Niet perse aan te bevelen overigens, want er wordt snel met allerlei technische termen gegoocheld - die wij als RSS-gebruikers geeneens willen weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, je poll is gelukt zie ik. Waarmee heb je hem nou gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de poll op deze site is een widget van blogger. Als dat nu ook kan op de wordpress site (onderwijsvernieuwing, dan ben ik klaar).

    BeantwoordenVerwijderen