donderdag 12 september 2013

Are Virtual Worlds still worth the effort? - University of East London, Claire Duguid, Rose Heaney



Het gaat om een pedicure-opleiding. De ‘student’ loopt als avatar in de Virtual World (VW) rond in een replica van het echte gebouw en kan interacteren met een patiënt die voorgeprogrammeerde antwoorden geeft o.b.v. keywords van de student. De communicatie verloopt dus via chat. Ze gebruikten hiervoor OpenSIm (o.b.v. de engine van Second Life).
Er is een project gemaakt (met funding) om na te gaan wat de studenten ervan vonden en ervan leerden. Bottom line: de studenten vonden het geen succes. In meer details waren de resultaten:
-          Studenten vonden het wel leuk om te doen
-          Studenten meldden dat het hen stimuleerden om systematisch te werk te gaan
-          De communicatie in de Virtual World was beperkt: geen non-verbale feedback van de patient
-          Het gaf een boel technisch gedoe
De conclusie: de tijd is er nog niet rijp voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten