Plagiarsm Tutorial: een website over hoe je met plagiaat
omgaat. In sommige cursussen op deze instelling moest deze tool worden gebruikt
in bv een cursus informatievaardigheden. Bij de ontwikkeling van de site waren
studenten betrokken, aangezien zij de belangrijkste doelgroep waren. Voor de
ontwikkeling van de site hebben ze de ADDIE-werkwijze gebruikt waarin evaluatie
centraal staat. Om die reden wilden ze doorgaan met evalueren na het live-gaan.
Daarvoor hebben Google Analytics ingebouwd. Dat schijnt niet zo heel moeilijk
te zijn. Welke onderdelen werden vooral bekeken? Op welke pagina’s wordt
gekeken? Welke mensen bekijken? Welke afdelingen? Zijn er – veel – terugkerende bezoekers?
Zo vonden ze dat heel veel additionele
informatie, zoals de video’s (die veel tijd en energie hadden gekost) nauwelijks
werden gebruikt.
Met deze informatie konden ze belangrijke informatie
beter positioneren op de site, weten ze beter welke info ze niet hoeven klaar
te zetten. Een belangrijke les die ze hebben geleerd: er is een verschil tussen
wat studenten zeggen dat ze willen hebben aan informatie, en de informatie die
ze daadwerkelijk gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten