woensdag 11 september 2013

Opvallende presentaties altc2013, deel 2 - Tag &Track: Analytics as a development and evaluation tool - Kingston University



Plagiarsm Tutorial: een website over hoe je met plagiaat omgaat. In sommige cursussen op deze instelling moest deze tool worden gebruikt in bv een cursus informatievaardigheden. Bij de ontwikkeling van de site waren studenten betrokken, aangezien zij de belangrijkste doelgroep waren. Voor de ontwikkeling van de site hebben ze de ADDIE-werkwijze gebruikt waarin evaluatie centraal staat. Om die reden wilden ze doorgaan met evalueren na het live-gaan. Daarvoor hebben Google Analytics ingebouwd. Dat schijnt niet zo heel moeilijk te zijn. Welke onderdelen werden vooral bekeken? Op welke pagina’s wordt gekeken? Welke mensen bekijken? Welke afdelingen? Zijn er – veel – terugkerende bezoekers? Zo vonden ze dat heel veel additionele informatie, zoals de video’s (die veel tijd en energie hadden gekost) nauwelijks werden gebruikt.
Met deze informatie konden ze belangrijke informatie beter positioneren op de site, weten ze beter welke info ze niet hoeven klaar te zetten. Een belangrijke les die ze hebben geleerd: er is een verschil tussen wat studenten zeggen dat ze willen hebben aan informatie, en de informatie die ze daadwerkelijk gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten