woensdag 11 september 2013

Leadership challenges in the rapidly changing global culture of learning - Lawrence Ragan and Bruce Chaloux (ALTC conferentie 2013)



Learning Technology is ook  serious stuff voor het – hogere – management van instellingen: de koers moet worden bijgesteld want er zijn veranderingen op til. Er zijn twee sprekers (uit de VS) ingevlogen die op PennState University (in Amerika) een soort van cursusprogramma hebben lopen voor deze doelgroep. Maar voordat ze daar iets over vertellen lopen ze systematisch de ‘driving forces’ door die aanleiding zijn tot de erder genoemde stelling. Daarbij maken ze onderscheid in Global Forces, Institutional Forces en Individual Forces.
Global Forces gaan over de veranderende ideeën m.b.t. de waarde van kennis,  de instellingen die op kennis zijn gebaseerd, de leerervaringen en hoe je daar ‘waarde’ aan moet toekennen, de financiering (die terugloopt) etc. De Institutional Forces gaan over het contract tussen student en instelling: de studenten bv. willen ROI (Return on investment). Tenslotte de Individual Forces. En die gaan bv. over het leiderschap van mangementleden die aan veranderingen onderhevig zijn: meer gericht op samenwerking, meer gericht op de integratie van samengestelde systemen en van netwerken, etc.
Om de doelgroep met deze onderwerpen te laten spelen hebben ze een blendend learning-programma ontwikkeld. Het begint met een online onderdeel van 2 weken (een ‘primer’) . Dan volgt een bezoek van 4 dagen aan PennState University voor een ‘immersive’ experience. Gevolgd door een projectperiode die 3 weken duurt. Als afsluiting verzorgen de deelnemers een preconference workshop op het jaarlijkse Sloan conferentie in Orlando over hun project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten